תאונת עבודה

כל מה שאתם צריכים לדעת
על תאונות עבודה

מהי תאונת עבודה?

תאונת עבודה מוגדרת בסעיף 79 לחוק הביטוח לאומי נוסח משולב התשנ"ה-1995. החוק מגדיר תאונת עבודה כתאונה שאירעה תוך כדי עבודתו של הנפגע ועקב עבודתו.  היינו, כדי שתאונה תכנס להגדרת "תאונת עבודה", צריכים להתקיים שני תנאים:

 

  1. שהתאונה קרתה במהלך שעות עבודת הנפגע.
  1. שהתאונה קרתה עקב תנאי העבודה בהם נאלץ לעבוד הנפגע.

 

*גם תאונות שקרו בדרך לעבודה או בחזרה ממנה, ייחשבו לצורך העניין "תאונות עבודה", וניתן יהיה    לדרוש פיצוי על נזקיהן מהמוסד לביטוח לאומי.

תאונה

 מהם הזכויות שלהם אני זכאי לאחר תאונת עבודה?

 

כאשר נפגעתי בתאונת עבודה כהגדרה בחוק אני זכאי להגיש תביעה למוסד לביטוח לאומי והכל כמפורט:

 

שלב ראשונייגיש הנפגע למוסד לביטוח לאומי, תביעה לתשלום דמי פגיעה שבמסגרתו יכיר הביטוח הלאומי בתאונה כתאונת עבודה וישלם עבור הימים בהם היה הנפגע באי כושר עבודה מוחלט בהתאם לאישורים הרפואיים שבידיו ("תעודות רפואיות לנפגע בעבודה").

    

-שלב שני- יגיש הנפגע תביעה לקביעת דרגת נכות מעבודה, וקבלת מענק הנכות או קצבת הנכות המתאימה, במידה והנפגע מעריך כי נוכח תאונת העבודה הוא יישאר עם נכות כלשהיא, עליו להגיש תביעה לקביעת דרגת נכות מעבודה. זאת, לאחר תום תקופת אי-הכושר המוחלט, שיכולה להגיע למקסימום שלושה חודשים. 



שלב שלישי- תביעה נגד המעביד בנוסף להגשת התביעה נגד המוסד לביטוח לאומי, אם קמה עילת תביעה לנפגע ניתן לתבוע את המעביד. בתביעה זו יש להוכיח כי התאונה ארעה עקב רשלנות המעביד. הפיצוי בגין פגיעה בתאונת עבודה דומה ברכיביו לפיצוי הנפסק בתביעות שעילתן תאונת דרכים, כגון: כאב וסבל, הזדקקות לעזרה מקצועית חיצונית, החזר הוצאות עקב הפגיעה והפסדי שכר.



לסיכום- רצוי כי תביעות מול חברות ביטוח שונות יבוצעו בליווי עורך דין המומחה בתחום ייצוג נפגעי תאונות, היות וברוב המקרים מדובר בהליכים המערבים פיצויים בסכומי כסף גדולים. יתרה מכך, חברות הביטוח מקפידות לנהל את התביעה שלהן בעזרת עורכי דין בעלי ניסיון. לכן ברור, כי אם יעמוד עו"ד של נפגע תאונת עבודה שאין לו ניסיון מעשי ופרקטי מול אותן חברות ביטוח, יהיה קשה מאד לקבל את הפיצוי הכספי האמיתי, המגיע לו על פי דין.



לקבלת ייעוץ משפטי חינם הנכם מוזמנים ליצור קשר
או לחייג לטלפון 074-7145534.

השאירו פרטים ונחזור אליכם